Povodom Međunarodnog dana kuhara, koji se obilježava 20. listopada, učenici šestog i osmog razreda Osnovne škole Sesvete, koji uče njemački jezik kao prvi strani jezik, pod vodstvom učiteljice Mare Pekez i učitelja Matije Jurice Vrščaka, priredili su posebno iznenađenje za školske kuharice. Aktivnost je provedena u sklopu Erasmus+ projekta škole „Veliki cilj – mali koraci (Big Goal – Small Steps)”, čiji je cilj poticanje novih metoda učenja i razvoja životnih vještina kroz suradnički i kreativni rad.
Učenici su radili u timovima te su kroz zajednički trud izradili dvojezične kuharice na njemačkom i hrvatskom jeziku u kojima su predstavili njemačke, austrijske i švicarske specijalitete. Jedni su pronalazili i birali recepte na internetu, drugi su ih prevodili i prilagođavali, a treći su se posvetili likovnom uređenju i oslikavanju kuharica, dodajući im prepoznatljiv vizualni identitet s motivima vezanima uz kuhanje i kulinarstvo. Učenici su izradili i pregaču koju su likovno ukrasili kao simbol zajedničkog rada i zahvalnosti. Učenici su također napisali i uramili zahvalnice dragim teta kuharicama na njemačkom i hrvatskom jeziku. Posebna skupina učenika digitalizirala je kuharice i pripremila ih za objavu na mrežnim stranicama škole.
Vrhunac projekta dogodio se 20. listopada 2025., kada su učenici, uz pomoć svojih roditelja i učiteljice, pripremili odabrane njemačke specijalitete i u blagovaoni škole priredili iznenađenje za školske kuharice. Tom prigodom im se pridružila i ravnateljica škole Biserka Brkljačić, koja je zajedno s učenicima i učiteljima sudjelovala u uručenju prigodnih poklona – kuharica, zahvalnica i oslikane pregače – kao znaka zahvalnosti kuharicama za njihov svakodnevni trud, toplinu i brigu o učenicima i djelatnicima škole. Nakon službenog dijela uslijedilo je zajedničko druženje uz tradicionalne slastice njemačkog govornog područja: Schwarzwälder Kirschtorte, Sachertorte, Apfelstrudel, Bienenstich, Apfelauflauf, Kaiserschmarrni Käsekuchen. Ova lijepa aktivnost pokazala je kako učenje stranog jezika može biti kreativno, praktično i povezano sa stvarnim životom, ali i kako suradnja, međusobno poštovanje i zahvalnost čine školsku zajednicu bogatijom i toplijom. Učenici su kroz ovaj projekt razvijali komunikacijske vještine, suradnju, samostalnost i međukulturnu osviještenost, što su ujedno i temeljne vrijednosti koje promiče Erasmus+ projekt.
Učitelji njemačkog jezika
Mara Pekez i Matija Jurica Vrščak























