U srijedu 05. veljače 2025. obilježili smo Svjetski dan čitanja naglas.
U suradnji s Područnim objektom „Sesvete“ Dječjeg vrtića „Markuševec“ učenice 7. razreda (Mila Gabrielle Eko 7. c, Jana Pintar 7. c i Petra Soldo 7. d) su u pratnji školske knjižničarke čitale u tri vrtićke skupine prekrasnu slikovnicu „Greta, najmanja od svih“ autorice Lu Fraser.
Nakon priče uslijedio je kratak razgovor o pročitanom, a naučili smo nešto i o jakovima, vrsti krupnog goveda. S djecom smo razgovarali o veličini dobrote i hrabrosti koje možemo naći i u najmanjima među nama. Skupina „Božuri“ izradila nam je prekrasnu zahvalnicu s lijepom porukom o čitanju koju smo smjestili na vidljivo mjesto u našoj školskoj knjižnici, a skupina „Makovi“ nacrtala je inspirativne crteže potaknute slušanjem priče o maloj jačici Greti.
Svjetski dan čitanja naglas obilježili smo također i u našoj školi gdje su učenici 7. razreda (Ana Cetina 7. a, Katja Hržica 7. a, Flora Veček 7.a, Anamarija Ćurić 7. a i Nela Kosić 7. c) čitali našim prvašićima basnu „Figaro, mačak koji je hrkao“ (autor: Jean-Baptiste Baronian) te razgovarali s njima o temi priče – prijateljstvu i prihvaćanju tuđih mana. Također su čitali i basnu „Dome, slatki dome“ autora Svjetlana Junakovića
Učenici 8. razreda imali su vrlo raznolik repertoar za naše drugaše. Učenici 8. b: Gabriela Franjić, Kiara Bajs, Petar Tokić i Nika Fisun čitali su priču „General Kiro miš“ autora Hrvoja Kovačevića, a učenice Astrid Kozarić i Lucija Rožić na engleskom su čitale bajku „Little Red Riding Hood“.
Naši veliki Nijemci, učenici 8. c (Tonka Vereš, Elena Čuljak, Manuela Sabljić, Antonela Lučić i Jelena Jukić) i 8. d (Vito Fluka, Tin Kesić, Iva Kasalo, Ivan Pašalić, Nika Glavaš, Jana Kezerić, Ivan Martić, Tonka Šistek, Dora Jurić i Gala Igrc) priredili su čitanje bajke „Rotkäppchen“ na njemačkom uz prigodnu košaricu i lutke za ruke kako bi što bolje dočarali bajku Crvenkapicu.
Čitanje priča bilo je pravi užitak za učenike koji su čitali kao i za one koji su slušali te se nadamo i vjerujemo da će potaknuti sve da što više čitaju.
Mnogi važni dokumenti i strategije vezane uz čitanje naglašavaju naime da je upravo čitanje naglas ključno za razvijanje čitateljskih navika i kasniji uspjeh u školi te općenito uspjeh u stjecanju znanja i vještina.






