Međunarodni dan osoba s invaliditetom

Datum objave: 03/12/2024

Odlukom Ujedinjenih naroda iz 1992. godine, 3. prosinca obilježava se Međunarodni dan osoba s invaliditetom, s ciljem promicanja jednakosti u ostvarivanju prava i sudjelovanju osoba s invaliditetom u društvu. Ovaj dan podsjeća nas na važnost inkluzije i ravnopravnosti te nas potiče na stvaranje društva u kojem svi imaju jednake mogućnosti.

Obilježavanje ovog dana važno je iz nekoliko razloga:

  1. Podizanje svijesti: Djeca trebaju razumjeti da osobe s invaliditetom imaju iste potrebe i prava kao i svi drugi. Obilježavanje ovog dana pomaže u podizanju svijesti o izazovima s kojima se suočavaju osobe s invaliditetom i potiče empatiju i razumijevanje.
  2. Promicanje inkluzije: Djeca trebaju naučiti važnost inkluzije i kako mogu doprinijeti stvaranju inkluzivnog okruženja. To uključuje prihvaćanje i poštivanje različitosti te pružanje podrške svojim vršnjacima s invaliditetom.
  3. Razbijanje predrasuda: Obilježavanje ovog dana pomaže u razbijanju predrasuda i stereotipa o osobama s invaliditetom. Djeca trebaju naučiti da invaliditet ne definira osobu i da svi imaju jedinstvene talente i sposobnosti.
  4. Poticanje jednakih mogućnosti: Djeca trebaju razumjeti važnost jednakih mogućnosti za sve. To uključuje pristup obrazovanju, zapošljavanju, zdravstvenoj skrbi i drugim aspektima života.

Upravo na tom tragu, učiteljice Dubravka Karakaš i Leona Lušić odlučile su organizirati sat integracije učenika koji se školuju u našoj školi u posebnom razrednom odjelu i učenika iz redovnog razreda, razredno odjeljenje 8c. Tijekom ovog sata, učenici su imali priliku zajedno sudjelovati u različitim aktivnostima koje su poticale suradnju, razumijevanje i prijateljstvo.

Djeci je važno objasniti da je Međunarodni dan osoba s invaliditetom prilika da se prisjetimo koliko je važno stvarati društvo u kojem svi imaju jednake šanse. Učiteljice su koristile primjere iz svakodnevnog života kako bi djeci približile izazove s kojima se suočavaju osobe s invaliditetom i kako im možemo pomoći. Kroz priče, igre i diskusije, učenici su naučili kako biti podrška svojim vršnjacima i kako zajedno možemo graditi inkluzivno društvo.

Ova aktivnost ne samo da je obogatila njihovo znanje i razumijevanje, već je i potaknula njihovu empatiju i osjećaj zajedništva. Učenici su se dobro proveli, naučili mnogo novih stvari i razvili vještine koje će im pomoći da budu bolji prijatelji i članovi zajednice.

Pročitajte još

Lektira na drugačiji način

Lektira na drugačiji način

U sklopu Erasmus projekta „Veliki cilj, mali koraci“  i projekta „Midfulness: ljepota trenutka“ u utorak 29. travnja učenici 5.a razreda predstavili su lektirno djelo Milivoja Matošeca „Strah u Ulici lipa“ na njima nov i poseban način: tehnikom kamishibai....

NATJECANJE U SLAGANJU RUBIKOVE KOCKE

NATJECANJE U SLAGANJU RUBIKOVE KOCKE

30. travnja 2025. u našoj je školi održano drugo po redu natjecanje u slaganju Rubikove kocke – jedne njene strane i cijele kocke. Slaganjem Rubikove kocke vježba se pažnja, fina motorika, koordinacija očiju i ruku te vizualna inteligencija. Natjecalo se 12 učenika...

Projekt: Putujući ruksak

Projekt: Putujući ruksak

Projekt školske knjižnice „Putujući ruksak“ koji je započeo u „Mjesecu hrvatske knjige“ (od 15. listopada do 15. studenog 2024.) završio je u travnju 2025.Projekt je bio namijenjen učenicima trećih i četvrtih razreda, a ideja projekta je da učenici u obiteljskom...

Skip to content