Odlukom Ujedinjenih naroda iz 1992. godine, 3. prosinca obilježava se Međunarodni dan osoba s invaliditetom, s ciljem promicanja jednakosti u ostvarivanju prava i sudjelovanju osoba s invaliditetom u društvu. Ovaj dan podsjeća nas na važnost inkluzije i ravnopravnosti te nas potiče na stvaranje društva u kojem svi imaju jednake mogućnosti.
Obilježavanje ovog dana važno je iz nekoliko razloga:
- Podizanje svijesti: Djeca trebaju razumjeti da osobe s invaliditetom imaju iste potrebe i prava kao i svi drugi. Obilježavanje ovog dana pomaže u podizanju svijesti o izazovima s kojima se suočavaju osobe s invaliditetom i potiče empatiju i razumijevanje.
- Promicanje inkluzije: Djeca trebaju naučiti važnost inkluzije i kako mogu doprinijeti stvaranju inkluzivnog okruženja. To uključuje prihvaćanje i poštivanje različitosti te pružanje podrške svojim vršnjacima s invaliditetom.
- Razbijanje predrasuda: Obilježavanje ovog dana pomaže u razbijanju predrasuda i stereotipa o osobama s invaliditetom. Djeca trebaju naučiti da invaliditet ne definira osobu i da svi imaju jedinstvene talente i sposobnosti.
- Poticanje jednakih mogućnosti: Djeca trebaju razumjeti važnost jednakih mogućnosti za sve. To uključuje pristup obrazovanju, zapošljavanju, zdravstvenoj skrbi i drugim aspektima života.
Upravo na tom tragu, učiteljice Dubravka Karakaš i Leona Lušić odlučile su organizirati sat integracije učenika koji se školuju u našoj školi u posebnom razrednom odjelu i učenika iz redovnog razreda, razredno odjeljenje 8c. Tijekom ovog sata, učenici su imali priliku zajedno sudjelovati u različitim aktivnostima koje su poticale suradnju, razumijevanje i prijateljstvo.
Djeci je važno objasniti da je Međunarodni dan osoba s invaliditetom prilika da se prisjetimo koliko je važno stvarati društvo u kojem svi imaju jednake šanse. Učiteljice su koristile primjere iz svakodnevnog života kako bi djeci približile izazove s kojima se suočavaju osobe s invaliditetom i kako im možemo pomoći. Kroz priče, igre i diskusije, učenici su naučili kako biti podrška svojim vršnjacima i kako zajedno možemo graditi inkluzivno društvo.
Ova aktivnost ne samo da je obogatila njihovo znanje i razumijevanje, već je i potaknula njihovu empatiju i osjećaj zajedništva. Učenici su se dobro proveli, naučili mnogo novih stvari i razvili vještine koje će im pomoći da budu bolji prijatelji i članovi zajednice.

