Oluja ideja je metoda koja potiče učenike na razmišljanje i kreativnost. Ova tehnika može se koristiti u svakom dijelu nastavnog sata, bilo da se radi o uvodu, obradi, ponavljanju ili rješavanju problema. Također je vrlo korisna u provođenju projekata, izvanučionične nastave i dodatne nastave. Oluja ideja može se provoditi individualno, u paru ili u grupama, čime se potiče suradnja i timski rad među učenicima.
Sat razrednog odjela: Tema zdravlje
Učenici 8.c razreda, pod vodstvom svoje razrednice Dubravke Karakaš, održali su radionicu na temu zdravlja koristeći metodu brainstorminga. Tijekom radionice, učenici su raspravljali o različitim aspektima zdravlja i iznijeli svoje ideje. Evo nekih od njihovih prijedloga, zajedno s razradom:
- Fizičko i psihičko zdravlje: Učenici su istaknuli važnost održavanja dobrog fizičkog zdravlja kroz redovitu tjelesnu aktivnost i pravilnu prehranu, kao i brigu o mentalnom zdravlju kroz tehnike opuštanja i razgovor s prijateljima ili stručnjacima.
- Materijalno blagostanje: Razgovarali su o tome kako materijalna sigurnost, poput stabilnih financija i pristupa osnovnim životnim potrebama, može utjecati na opće zdravlje i osjećaj sigurnosti.
- Kada nisi bolestan: Učenici su zaključili da zdravlje znači biti bez bolesti, ali su također naglasili važnost preventivnih mjera kao što su redoviti liječnički pregledi i cijepljenje.
- Kada imaš sve potrebno za život (hranu, mir, obrazovanje, čisti okoliš): Diskutirali su o tome kako pristup osnovnim životnim potrebama, mirno okruženje, kvalitetno obrazovanje i čist okoliš doprinose cjelokupnom zdravlju.
- Zdrava prehrana: Učenici su prepoznali važnost uravnotežene prehrane bogate voćem, povrćem, proteinima i zdravim mastima za održavanje dobrog zdravlja.
- Sport: Istaknuli su kako bavljenje sportom ne samo da poboljšava fizičko zdravlje, već i razvija timski duh, disciplinu i socijalne vještine.
- Fizička aktivnost: Razgovarali su o različitim oblicima fizičke aktivnosti, poput hodanja, trčanja, plesa i vožnje bicikla, te kako oni doprinose zdravlju.
- Život bez stresa: Učenici su raspravljali o tehnikama smanjenja stresa, poput meditacije, hobija i provođenja vremena s obitelji i prijateljima.
- Obitelj: Naglasili su važnost podrške i ljubavi obitelji u održavanju emocionalnog i mentalnog zdravlja.
Nakon što su iznijeli svoje ideje, učenici su istražili što Svjetska zdravstvena organizacija kaže o zdravlju. Kroz ovu aktivnost, učenici su naučili kako održavati svoje zdravlje i raspravljali o različitim načinima na koje mogu poboljšati svoje fizičko i mentalno blagostanje. Radionica je bila vrlo uspješna, a učenici su pokazali veliko zanimanje i aktivno sudjelovali u raspravi.
Ova metoda ne samo da je potaknula učenike na razmišljanje i kreativnost, već ih je i educirala o važnosti zdravlja i kako ga očuvati. Učenici su se dobro proveli, naučili mnogo novih stvari i razvili vještine koje će im biti korisne u svakodnevnom životu.




