Međunarodni dan glazbe i Međunarodni dan nenasilja u OŠ Sesvete

Datum objave: 03/10/2025

U sklopu Erasmus projekta Veliki cilj – mali koraci te projekta Mindfulness: ljepota trenutka i nenasilna komunikacija, učenici 8.e i 8.d razreda na satu Hrvatskog jezika obilježili su Međunarodni dan glazbe (1.listopada) i Međunarodni dan nenasilja (2. listopada)uz pjesmu Boba Dylana Huji u vjetru (Blowin’ in the wind).

Učenici su poslušali pjesmu na engleskom jeziku koja im je zbog neobične skladbe i izbora instrumenata (gitara i usna harmonika) zvučala veselo i poletno. Zatim su skladatelju i tekstopiscu, dobitniku Nobelove nagrade za književnost 2016. godine, postavljali  pitanja. Ovo su neka od njih:

O čemu ste razmišljali skladajući pjesmu? Koliko dugo se bavite glazbom? Koju ste prvu pjesmu napisali? Koliko ste pjesama napisali? Komu je posvećena pjesma? Jeste li bili sretni dok ste je pjevali?  Na koga ste mislili dok ste pjevali? Kako mogu naučiti pisati tekstove za pjesme kao Vi?

Učenici su zatim pročitali prijevod pjesme na hrvatski jezik i ostali iznenađeni sadržajem koji nije bio  u skladu s njihovim očekivanjima nakon vedre melodije. Stihovi su ih dirnuli te su promišljali o čovjeku i svijetu danas, kao što je i Dylan to činio prije šezdeset i tri  godine. Razmišljali su o pitanjima koja Dylan postavlja i pokušali pronaći svoj odgovor na njih. Pitanje, kao temelj naše znatiželje i razmišljanja,  bilo je u središtu ove aktivnosti na satu Hrvatskog jezika. Pitanje koje budi znatiželju, koje poučava, koje tjera na razmišljanje, zabrinjava, ali i nudi rješenja. Ako smo spremni na njih.

Svijet koji možemo promijeniti u riječima je učenika potaknutim nekim od stihova:

Koliko puteva čovjek mora prijeći

 Prije no što ga nazovu čovjekom?

Kako da prijeđe put?

Zašto da prijeđe put?

Kada da prijeđe put

Prije nego postane čovjek?

Neka  zapita se čovjek.                                                                                                             Gabrijel, 8.e

Koliko puteva čovjek mora prijeći

 Prije no što ga nazovu čovjekom?

Koliko vode će proliti rijeka

Dok se ne isuši?

Tako se i čovjekovo srce suši

Kad dođu zli ljudi i ne ostave ni kap vode..                                                                       Analena, 6.e

Koliko puteva čovjek mora prijeći

 Prije no što ga nazovu čovjekom?

Pomagala sam drugima dok me nisu nazvali čovjekom. Čovjek si kada ti je duša čista, kad pomažeš drugima, brineš se o njima. Tada će te ljudi nazvati čovjekom.

                                                                                                                                                            Marija, 8.d

Koliko ušiju čovjek mora imati

Prije no što čuje ljudski plač?

Koliko pozorno čovjek mora slušati

Tek da čuje plač koji poželi promijeniti?

Ima li čovjek dovoljno srca

Da proba smiriti tuđe koje ubrzano kuca?                                                                            Mila, 8.d

Koliko ušiju čovjek mora imati

Prije no što čuje ljudski plač?

Kada će ljudi napokon čuti plač siromašnih?

Neka tada primijete da nije sve u slavi,

Nego u ljubavi koju čujemo.                                                                                                              Leon, 8.d

Koliko ušiju čovjek mora imati

Prije no što čuje ljudski plač?

Čovjeku danas treba barem šest pari ušiju da čuje nečiji usklik za pomoć: ljudi  sve manje obraćaju pažnju na druge zbog društvenih mreža, razvoja tehnologije, događaja diljem svijeta…

                                                                                                                                                                         Marko K., 8.d

Koliko ušiju čovjek mora imati

 Prije no što čuje ljudski plač?

Sviđa mi se pjesma jer potiče svijet da otvori svoje oči i odčepi svoje uši: da vidi i čuje što se događa na drugoj strani…                                                                                                                   David, 8.e

Koliko puta čovjek mora podignuti pogled

 Prije no što ugleda nebo?

Zemlja je naša kuća,

I ovdje ćemo riješiti  probleme.

Ako pomažeš drugima,

Bit će lakše tebi.

Tražite svoj cilj,

A on vam je pred nosom.

Idete krivim putom,

Ne idete  ka slobodi i miru.

Koliko puta čovjek mora podignuti pogled

Prije no što ugleda nebo?

I ti trebaš pokazati da možeš pomoći.

Kada ćeš napokon progledati?                                                                                                                    Luka, 8.d

Koliko puta čovjek mora podignuti pogled

Prije no što ugleda nebo?

Koliko se  glasova mora čuti

Dok netko ne  razmisli?

Koliko očiju mora gledati

Da netko napokon ne vidi?

Koliko se  puta  nešto mora dogoditi

Da nešto učinim?                                                                                                                                               Karlo, 8.e

Koliko godina neki narodi mogu postojati

Prije no što im dopuste da budu slobodni?

Koliko puta moraš viknuti

Glasno, da bi ljudi shvatili

Da imaš pravo na izbor?

Pravo na svoje mišljenje, na život

Na slobodu.                                                                                                                                                        Lea, 8.e

Koliko godina planina može postojati

Prije no što je ispere more?

Koliko će planina laži stajati

Prije no što je more istine ispere?

Je li planina i dalje s nama,

Čak i kada potone?

Istina je svuda oko nas,

Samo treba progledati.                                                                                                                               Damian, 8.d

Koliko će još puta topovske kugle letjeti

Prije no što ih zauvijek zabrane?

Koliko će još svijetom vladati tuga

Jer oni sretni ne dijele sreću?

Hoćemo li se prestati praviti gluhi

Na plač djeteta?

Tko će još podnijeti žrtvu

Zbog tuđih interesa?                                                                                                                                        Šimun, 8.d

Pročitajte još

Europski dan jezika u znaku zabave, jezika i smijeha!

Europski dan jezika u znaku zabave, jezika i smijeha!

I ove godine Europski dan jezika (26. rujna) u našoj školi obilježen je na kreativan i zabavan način! Naši učitelji njemačkog jezika, Matija Jurica Vrščak i Mara Pekez, pripremili su pravu malu jezičnu avanturu. Učenici 5. a razreda te šestaši koji uče njemački kao...

EUROPSKI TJEDAN SPORTA

EUROPSKI TJEDAN SPORTA

I ove smo se godine uključili u obilježavanje Europskog tjedna sporta. Tim povodom u našoj školi imali smo demonstraciju košarke i juda te na taj način približili pojedini sport najmlađima kroz neposredni kontakt. Veliki broj djece uživao je i aktivno se uključio u...

HRVATSKI JEZIK I MATEMATIKA KROZ GLAGOLJICU 

HRVATSKI JEZIK I MATEMATIKA KROZ GLAGOLJICU 

22.9.2025. ugostili smo znanstvenicu Anu Mihaljević  iz Staroslavenskog instituta u Zagrebu koja je  provela radionicu s učenicima šestih i osmih razreda. U uvodu svog izlaganja  objasnila je što i gdje radi te što proučava. Nakon toga  predstavila je zanimljive...

Skip to content